YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

30 maj, 2009

Inte så tokig

. 30 maj, 2009

dag ändå...
Ungefär när DU steg upp hade jag hunnit dammsuga halva huset, matat, pussat, gosat bebis. Bytt x antal blöjjor, klätt på och busat med bebisen Lillfröken, gett katterna mat, druckit massvis med kaffe, pratat i telefon typ 3 ggr,varit ute och hängt tvätt, tvättat 2 maskiner, nattat bebis, hämtat bebis...ja...och så vidare...
Att stiga upp mitt i natten gör i alla fall att man hinner med det man ska...nästan.

Vilket härligt väder!
Sedan hösten har jag planerat att jag skulle ha världens läckraste bränna i år. Hus, trädgård och trädäck. Dessutom 2 fantastiskt sköna solstolar. Och mammaledig. Som klippt och skuret för gyllenbrun färg.
Glömde visst bort att man som mammaledig just är mamma och att små Lill-fröknar inte ska sitta i solen så pass länge att mamma hinner bli solbränd.
Och att Lillfröknar hellre kryper runt och smakar på allt som finns att finna på en gräsmatta än att sitta och titta på när mamma jobbar på sin bränna...

Folk pratar om att de bränt snoken?! Inte jag i alla fall.
Men en o annan stund hann jag i alla fall sluta ögonen i solen. Härligt värre!
I morgon blir det premiärdopp i poolen. I Lillfrökens pool. Om jag ens får ner häcken...Blir morgondagens mysterium att lösa.

Dagens bästa: Lillfröken skrattade i sömnen när hon tog en powernap i min famn. En underbar syn. Mitt hjärta svämmade över.

Dagens tanke: när jag hade denna lilla männsika i min famn: Du är det vackraste jag sett...Och då är du ändå en del av mig...

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar