YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

27 maj, 2009

Orättvisa

. 27 maj, 2009

Jag avskyr orättvisa...
Kanske bottnar det i att vi är tre syskon som alltid skulle försöka dela på allt och det skulle vara så rättvist som möjligt...?
Jag kommenterade detta högt en gång och fick till svar: "Allting kan inte vara rättvist"
Må hända...
Men i min värld vill jag ha det så!

Så, om man tycker att man blivit orättvist behandlad...
Vad ska man kalla det om ordet orättvist inte får användas?
Ja, jag har då ingen aning...

Är i full gång med att planera hösten och att återvända till "the business". Himla pusslande med tider och jag sliter mitt hår, för hur jag än vänder o vrider på det så får jag inte det att passa oss alla...
Eftersom vi inte fick dagisplatsen vi ville ha kommer jag söka vårdnadsbidraget och vara hemma med Lillfröken 50 % och arbeta 50...
Till saken hör att Pappan/ The Man jobbar skift/ rotation så tiderna som passar mig passar inte han...

Hur som helst...Ser fram emot att fortsätta rå om goaste Lill-fröken på hemmaplan!

Jag har nämnt det innan....det är mycket med framtiden nu...
Massor av planering och frågeställningar.
Val som ska begrundas och beslut som ska fattas.
Brukar få ont i magen av sånt...YTTIKTHEWILDCAT är ju synonym med BESLUTSÅNGEST, men jag har en känsla av att även om det nalkas en tuff tid kommer det bli så himlans bra till slut....
vilka vägar vi än väljar....

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar