YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

10 juni, 2009

En gång...

. 10 juni, 2009

Hade en gång väääääääärldens roligaste jobbarkompis! Jonas.
Alltså den människan är nog den roligaste jag träffat i hela mitt liv.
Vi två och Hanna åkte på att jobba lillejulafton ett år. Hanna tog med sig peruker och så hade vi glögg och pepparkakor. Jag tror fortfarande att glöggen var spetsad.
Jonas valde peruken med flätor och tomteluva. Helseriös satt han i de mest komplicerade reklamationssamtalen och avslutade varje samtal med God Jul.
Oj vad jag saknar han. Stället kommer aldrig bli det samma utan han.
Jonas är typen du kan prata med om ALLT!
Vi har haft lika många seriösa som oseriösa diskussioner.

Än idag har vi mailkontakt. Har fortfarande hopp om att vi en gång i framtiden blir jobbarkompisar igen.

Åter till nuet.
Har en superarg tös i rummet intill.
Det är märkligt det där...Så fort du tror att du som småbarnsförälder fått in rutiner så raseras allt.
" Men åh....så bra att x somnar redan vid 19."
Jo visst...de två veckorna hon faktiskt gjorde det funkade det ju jättebra.
På med mammakostymen!

Adios!




1 från Dej till Mej:

Hannah sa...

herregud! jag tänker ofta på den gången.
Det är nog åtminstone bland mina topp fem favoritminnen på iksc.. lätt!
:*

Skicka en kommentar