YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

23 juni, 2009

Feber och morgonkaffe

. 23 juni, 2009

" Lillfröken" har gått och fått hög feber. Så där så det bränns om man nuddar henne. Hon är förvånansvärt pigg och verkar faktiskt inte sjuk i övrigt.
Väcktes av min skållheta tös vid 7 men efter lite sjungande och kelande somnade hon om och vi sov till 9.20! DET är sovmorgon!

Första koppen kaffe avnjöts i morgonsolen. Så himla skönt när det är ljummet ute och nästan alldeles tyst!
Bor mitt i ett villakvarter så det dröjer inte många timmar innan 4 gräsklippare, hamrande, sågande ( grannen renoverar) och bilar tar över tystnaden.
Fast det där med villakvarter stör mig faktiskt inte. Det har alltid varit en dröm att bo som vi gör. Tätt med grannar och en vändplats utanför. Grannar från alla håll och kanter skrämmer bort inbrottstjuvar och är en trygghet ändå eftersom jag är barnsligt mörkrädd och vändplatsen är perfekt eftersom trädgården är ganska liten och där kan "Lillfröken" en dag lära sig cykla.

Dags för morgonbestyren!

1 från Dej till Mej:

LindaK sa...

Fasen vad du fixar och trixar med din blogg. Jag kan inte bestämma mig för någonting så jag får panik och ger upp hela tiden. Den har blivit grymt fin i alla fall=) massa kramar

Skicka en kommentar