YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

07 juni, 2009

Om jag kunnat spela piano...

. 07 juni, 2009

, vilket jag så ångrar att jag aldrig lärt mig, så hade jag spelat denna låten...heeela tiden.


Den ger mig rysningar! Det är få låtar som berör mig på ett sätt som denna. Underbar men nästan på ett obehagligt sätt...

Vissa låtar går rakt in i själen...och detta är en sådan låt för mig.
Har lyssnat på den ungefär 10 ggr i sträck och har fortfarande gåshud...
Hörde den första gången för många många år sen. Såg filmen, inte hela för jag grät förtvivlat...men låten har etsat sig fast...Fantastisk!

Jag har aldrig spelat något instrument direkt..
ja, jag spelade fiol i mellanstadiet...Alla andra valde i princip flöjt men jag har alltid velat vara annorlunda så jag valde fiol. Ungefär samma med tyska och franska. Tyska är ju för trist och så vanligt...men franskan..!

Åter till fiolen då...Spelade dock bara tills det var dags att på allvar lära sig noter. Då slutade jag. Har inte tålamod att öva. Vill kunna direkt. Kort och gott- älskar att kunnasaker men hatar inlärningsprocessen.
Fast jag spelade trots att jag inte kunde. Satt som näcken-dock påklädd- på vår gunga därhemma o vevade med den den där pinnen ( minns inte vad den heter) och trodde på fullt allvar att alla fåglar och djur skulle komma till mig...För det gjorde dom ju alltid i alla barnfilmer...
Inget djur så långt ögat kunde se dock...

2 från Dej till Mej:

Anonym sa...

Katja, detta är ju inte sant! The Piano är min absolut bästa favvolåt med piano nånsin!! Ett tag lyssnade jag bara på den, på repeat en hel dag bland annat haha

KRAM!
Hannah

Mathilda Svensson sa...

Jag älskar denna låten oxå...är så himla fin!! Du får komma hem till mig o klinka på mitt piano, kan lära dig det lilla jag kan!!

Skicka en kommentar