YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

12 juni, 2009

Med risk för att vara tjatig....

. 12 juni, 2009

Kaffe ÄR världens underbaraste uppfinning...OK, EN av världens bästa. Den ligger i alla fall i topp 10 på min lista.

Med risk för att va ÄNNU tjatigare...*svordom* som jag ser ut osminkad. Det var standardfrasen jag fick höra när jag var gravid: " När du har fått barn har du inte tid att sminka dig".
STOOOR RISK!
Ok, tiden på förmiddagen räcker kanske inte till, men om jag så får vänta till 16.00 så ska sminket på.
Önskar sååå att jag var en sådan där "natuurlig skönhet".
Nä, jag söker inte kommentarer som " Men det är du ju..." Jag VET hur fejset ser ut och det vet inte DU!
Måste sminka mig när jag bloggat färdigt!Innan Lillfröken vaknar efter förmiddagsvilan.

Var inne i mitt andra hem "Familjeliv" och blev irriterad på ca 2 minuter.
Fanns en diskussion om man ska låta en 4 v. bebis skrika...
Varför?
Om ett barn skriker så vill barnet något. Blir förbannad och ledsen av att det finns mammor som tror att små bebisar är uträknande. Mammor som säger att skrika lite har väl ingen dött av.
Visst, om man kör bil och bebisen skriker på motorvägen kan man inte bara tvärnita, men om bebisen ligger och skriker i sin säng eller i vagnen tycker jag att man är känslokall och egoistisk om man inte tar upp barnet.
Var tvungen att stänga ner sidan för att behärska mig. Känner dock att temperamentet eskalerar så vi lämnar den diskussionen här oxå.

Regn idag igen. Jag och Lillfröken hade planerat en cykeltur men den får vänta. Istället tände vi massor av ljus och lekte tagen på storarumsgolvet efter frukost. Mycket roligare!
Tycker dock synd om Älmhult-studenterna...Kunde det bli sämre väder? Stackare.

Fredag! "The man" slutar efter 12 och vi har planerat någon form av aktivitet, vet bara inte riktigt vad. Men trotsa vädret, det ska vi!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar