YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

07 juni, 2009

Medan Du sover

. 07 juni, 2009

sitter jag vaken och tittar på stjärnorna. Jag undrar hur många mer än jag som tittar på just den där stjärnan i just den där sekunden...

Medan du skrattar analyserar jag saken ännu lite mera och när jag väl skrattar då har Du redan slutat.

Medan Du hänger med de andra lattemammorna njuter jag av att leva i min lilla bubbla med min och världens finast dotter...

Medan Du springer och får ont i fötterna av dina höga klackar, traskar jag några kilometer till i mina platta dojjor och bara ler.

Medan Du letar IQ satsar jag på EQ.

Medan Du slänger på dig masken och lurar folket fullständigt är jag själv dum nog att fortsätta vara mig själv...

Medan Du drömmer om äventyr långt bort drömmer jag om lugnet bara häromkring.

Medan Du tänker framåt har jag själv börjat tänka bakåt...

Medan Du springer på partaj med alla dina 10 vänner sitter jag på trappen och pratar i telefon med en av mina.

Medan Du tycker att jag är svart och tungsint hävdar jag att du är grå och trist medans jag själv är Fröken Annorlunda.

Medan Du lever ytligt grubblar jag på djupet.

Medan Du tror du har fått det bästa i livet...vet jag att det är det jag som har...

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar