YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

25 juni, 2009

Igelkott, sömnproblem och present

. 25 juni, 2009

For till "Lillebror" & "Biborka" i går vid 22.30!

Satt på deras balkong i två o en halv timme och pratade, pratade, pratade och drack kaffe. Så himlans mysigt. Hade kunnat sitta där än.

Mitt i värsta pratet såg vi en liten igelkott som skulle ta sig över vägen. Vet ni hur söt en igelkott är när den tar sats och hoppar ner från trottoarkanten?!
Det var mörkt som rackarns ute men jag ar ju bara tvungen att ta ett kort på Igge Igelkott.


Ja, ok...kvalitén ja...Det var mörkt och jag tog bilden med mobilen...Ärligt talat vet jag inte var på bilden Igge är nånstans, men jag chansar på att han är nånstans där jag markerat.



Balkongvistelsen förgylldes även av min kära bror som berättade massor av roliga historier. Som jag nämnt tidigare älskar alla vi syskon vår egen humor vilket gör att man skrattar halvt i hjäl sig åt sina egna skämt...så även min bror i går.

"Lillebror" har ett härligt skratt. Ett sånt där skratt som smittar. Har du en dålig dag kan jag ordna en rolig historia berättad av min bror med tillhörande skratt så blir du genast på bättre humör.
Historierna ja...Självklart var de av den snuskigare sorten, men det var nåt om en papegoja och en kyckling i frysen...



Kom hem vid 01.00 och familjen sov. Låg vaken till 02.30 och tittade upp i taket, lite på våra nerdragna persienner och sedan lite till på taket. Passade även på att fotografera sovrummet. Så här mörkt var det:







Blev inte många timmars sömn i natt heller När jag väl somnat vaknade "Lillfröken" och behövde tröstas. Jäkla feber som inte ger sig...
Pussas, kelas, tröstas, pussas, kelas, tröstas...


Steg upp vid 9 då lillasyster "Anjeska" ringde, piggare än resten av världen och glad som få. Pratade en stund innan det var dags för morgonbestyr i 120 för att sen fara och införskaffa namngivningspresent till sötaste lilla" Rutis".


På lördag åker jag och "lillfröken" till Skåne på "Rutis" namnfest. Blir lite partaj på kvällen så jag och tösabiten stannar förmodligen över natten. "The Man" jobbar helgen innan semestern börjar på måndag så tyvärr kan han inte följa med. Dock finns det en fördel- jag är tvungen att lägga band på mig själv om jag får tag i en vinare. Vem vet hur det hade kunnat sluta annars?




0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar