YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

17 juni, 2009

Jag har alltid varit nöjd

. 17 juni, 2009

med Sjukvårdsupplysningen.

Vet MÅNGA som fått mindre bra svar och till och med otrevligt bemötande. Det finns till o med personer som hävdar att de orsakat dödsfall.
Jag har alltid haft tur med vem jag fått prata med. Alltid mycket noggrant och trevligt bemött. Aldrig känt att de klockar mina samtal eller att mina frågor eller orostankar är dumma.

Jag arbetar på en liknande arbetsplats så jag vet vilken press de har och hur lätt det är att det genomsyrar samtalet. Fast jag jobbar- TACK O LOV- med hårda döda ting.

Att ringa sjukvårdsupplysningen är inget jag brukar sysselsätta mig med men sedan vi fick Lillfröken har det varit någon gång vi behövt ringa. Och så även idag...

Jag och Lillfröken hade en underbar morgon och lekte hejvilt här hemma. Efter massa flams och bus slog vi våra kloka i hop och städade undan. I sovrummet visade hon mig glatt flera ggr hur hon kunde klättra upp och ner i sängen. Nemas problemas. Godtrogna jag- som annars alltid varit ÖVER BESKYDDANDE tittar bort 1 sekund och ser i ögonvrån hur hon står på knä i sängen och trillar baklänges ner i golvet.
Världens otäckaste smäll.
Lillfröken var förvisso lätttröstad men så fort hon slutat gråta satte min panik i...
Hjärnskakning???!!!
Ringde då sjukvårdsupplysningen och fick tröstande ord, råd om vad jag ska hålla koll på osv. Hur bra som helst.
Tack vare personen jag pratade med kunde jag slappna av lättare.
Och tack och lov Lillfröken klarade sig faktiskt utan någon hjärnskakning.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar