YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

25 augusti, 2009

"Alla andra"

. 25 augusti, 2009

Man blir påverkad av andra bloggar...
"Alla andra" skriver om alla roliga, "braiga" saker, klagar aldrig, är så himla nöjda, lyckliga och lever liv utan bekymmer???
Innerst inne vet jag ju att det inte är så.
Alla har vi våra bekymmer, mer eller mindre... Men ändå!
Det känns som att min blogg mest blir för knepig på något sätt. Fast å andra sidan. Det är ju precis sån jag är: Knepig.

Och när jag började blogga lovade jag mig själv att inte ha en "stämpel" eller en fast kategori på min blogg.
Ingen viktblogg, modeblogg, inredningsblogg, mammablogg, familjeblogg...ja ni vet vad jag menar.

Jag menar, visst, självklart nämner jag familj och vänner och ljuvligaste dottern och säkert förr eller senare ett eller flera av ämnena ovan, men jag vill inte att mina blogginlägg ska vara beroende av någon särskild kategori. Och jag vill inte känna att jag MÅSTE nämna något eller någon. För bloggen handlar ju ändå trots allt om MIG.

Jag försöker när jag skriver, strunta i att oroa mig för om folk förstår vad jag menar eller inte.
Jag försöker strunta i andras åsikter om mina inlägg så gott det går. Även om man förstås hoppas att någon känner igen sig eller kanske ler. Så även av medlidande. :)

Vet inte vad jag ville med det här inlägget riktigt...
Ville bara förklara mig.
Jag är lycklig, knepig, bekymrad med en hjärna som aldrig vilar...
Vad mer kan jag säga?

Jag tänker inte så mycket. Jag bara skriver. Det blir nog bäst så ändå. På något sätt.


0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar