YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

18 augusti, 2009

Jag kommer aldrig bli trädgårdsmästare ELLER hemma-fru

. 18 augusti, 2009

Här kommer bildbevis...
Mest för att övertyga mig själv, om jag nu någonsin skulle inbilla mig att jag är en bra hemma-fru eller att jag borde satsa på karriär som trädgårdsmästare...
Vi äger två blommor/växter utomhus...Det vill säga växter som sitter i en kruka.
Blomma nr 1
.
Vet i fasen vad den heter, men det är en vanlig typ av blomma.
Denna fick inte vatten på 2 månader.
Mest för att det skulle se bra ut för grannarna öste jag en av sommarens varmaste dagar på en massa vatten. Och den började blomma igen???!!!
Dock är denna blomman " Lillfrökens" stora intresse utomhus. Och hon plockar bort bladen så fort hon bara får chansen.
Okej...håll i hatten...
Blomma nr 2
Blomman från blomhelvetet om det finns något sånt...
Denna stackars sate fick jag av min mamma som gjorde sig stort besvär med att plantera massa frön eller vad det heter...
Lovade snällt att jag skulle vårda den...
Öh? Vad fasen hände?
Död! Den har börjat övergången till blomhimlen...MINST SAGT!

INOMHUS
Ja vi har 4 krukor inne. Skandal. Men ja...helt enkelt av anledningen att jag ändå glömmer bort att vattna dom.
Här, nr 3...sönderbiten ( katterna INTE "Lillfröken")
det ska alltså vara blad i mitten också...egentligen.

50/50 kan man väl säga...
Den råkar befinna sig i solljus så än har den inte gett upp hoppet om omvårdnad och liv.

Mina favoriter.
HÄR, nr 4, mina vänner, har ni mina favoritväxter...
Dom klarar sig själva visst.
Dom har faktiskt överlevt ett bra tag här nu. Och det trots att jag även glömt vattna dom.


Okej...ett ganska märkligt inlägg kanske...
Men nu har jag försökt skriva om "vuxna"-saker i alla fall...

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar