YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

25 augusti, 2009

Lite mer "skinn på näsan"...

. 25 augusti, 2009

önskar jag att jag hade.
Nu har jag i alla fall försökt.
Jag ska bli lite modigare. Tro på mig själv och stå upp för mig själv.
Jag menar ja är snart 30...
och eftersom jag redan känner 30-års krisen flåsa mig i nacken,
så måste jag ta tag i mitt liv tills den dära krisen knackar på dörren och kräver att få komma in och bli en erfarenhet av mitt liv.

Alltför ofta anpassar jag mig efter andra, säger inte ifrån, snurrar in mig i situationer jag inte kan ta mig ur- okej, vissa situationer vill jag inte ens ta mig ur, låter andra ta över mitt liv, ägnar mig inte åt saker jag verkligen brinner för, vågar inte välja nya vägar...
Listan kan göras lång!

Jag skulle trots det inte vilja vara som alla andra, eller dom där som jag ser allt för ofta...
Jag vill vara så´n men på riktigt.

Fast jag vill ändå ha mina lite knepigare Katja-sidor kvar.
Jag vill aldrig bli någon annan. Bara en lite bättre Katja.
En lite mera modig Katja helt enkelt.

Ja, jag ska försöka.
Jag måste.

Man kan inte lära en gammal hund att sitta vs Det är aldrig för sent...
Vilket uttryck vinner?

1 från Dej till Mej:

Anonym sa...

men du är ju ingen gammal hund! du är ju the wiildcat klart som fasen att du kan göra precis vad du vill! mvh agent x

Skicka en kommentar