YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

09 augusti, 2009

Mina sparade sms

. 09 augusti, 2009

Den 27 april 2008, dagen efter att jag putsat fönster som en dåre, för att inte gå över tiden med bebisen som bodde i magen, vaknade jag och vattnet gick...Eller ja..började, men slutade.
Vad är det för en kropp då?
På alla förbaskade filmer och i alla böcker så går det ju på en gång?

Hur som helst, ok...9 månader tror man borde räcka för att fatta att man ska få barn...Men , inte för mig. Jag var då inte redo att föda barn!
Och bebisen var ju inte beräknad förrän den 28 april...Inte kan han/hon bara bestämma sig för att komma en dag tidigare. Bara så där. Det är väl sånt vi kan komma överens om...???

Jag, skräckslagen-MINST SAGT- tänkte först inte berätta för "The Man"...( vad inbillade jag mig??? Att jag skullle kunna övertala bebisen att stanna där till jag var redo...???)
Men nja...paniken blev för stor. Sen hans panik då?! Blev ju inte precis lugnare.
Fick ringa förlossningen och åka in på kontroll....
( Där har ni ett sms som min mamma sparat från mig:
" Jag ska bara in på kontroll. Jag kommer förbi på kaffe när vi kommit hem." )

Gynundersökningen från HELVETET väntade mig. Hade jag vetat det så hade jag skött min förlossning hemma.

Fick besked om att eftersom jag läckt fostervatten i över 24 timmar ( ja...det började redan den 26, men jag trodde ju att jag kunde övertala bebisen om att vänta lite)
måste jag stanna kvar på BB.
Hallå? Jag skulle ju hem och fika med mamma och "Biborka"?!

De skulle ge mig grejer som skulle försöka sätta i gång förlossningen. FORTFARANDE INTE REDO ATT FÖDA BARN!!!

Det var en superlång väntan innan vi fick helt klara besked eller ett rum.
"Anjeska" förväntar sig, vid sådana här tillfällen, att man uppdaterar henne var femte minut. Om inte, så sätter sms-terrorn i gång:
Sms:en hon skickat, som fortfarande finns kvar på min mobil:

080427 14:39 Hallå??!! Svara svara svara! Is the baby here??
( vid den tiden hade vi fortfarande inte fått tillgång till någon telefon)

080427 14:49 Kattica svara svara svara då! Svaaaara! Jag dör om jag ska ligga här
hundra år helt ovetandes!
( fortfarande ingen telefon...10 min senare. )

080427 15:29 Kitty kontant du ska ha en bebis! Tänk att du slipper dina xx kg, svullna fötter och kronisktrötthet! Vill åka till bb men jag får inte för någon.
Dom kanske kan göra ett undantag och bara släppa in mig. Er bebiskommer bli helt perfekt precis som sin mamma. Kram syster yster nervvrak.

080427 17:26 Kitty Kontant får du permission eller? Då kan vi ses mc donalds. Jag menar än så länge äter du ju faktiskt för två.

( de tyckte visst inte att jag skulle lämna lasarettet)

080427 17:47 Hallå Kattica får du inte permission? jag menar jag måste få veta för det tar ju typ 4 timamr för oss att köra dit. För hungrig är du väl? Eller?

Ja, kvällen som kom och natten blev de längsta i mitt liiiiv. Hade så helsikes ont! Men bebisen hade visst ångrat sig och ville stanna till dagen därpå.
En som struntade i mina smärtor och var i extas- det var " Anjeska". Hon var så uppspelt för att jag var på BB.

Anja och jag pratade i telefon säkert 10 ggr under eftermiddagen o kvällen. Hon ville komma och hälsa på. Hallå? Bebisen hade ju inte fötts än. :)

Dessvärre tyckte dom inte att jag kulle lämna lasarettet så vi fick hänga fast vi varandra i telefon istället.
Fick besked om att jag skulle i gångsatt med dropp dagen efter kl 10.00.
Även detta snappade " Anjeska" upp.

Gisssa vem som ringer till förlossningen när jag ligger i värkar som jag är övertygad om ska få mig att tuppa av...
Jo, syster yster...

En barnmorska kom in och berättade att min syster ringt och ville prata med mig. HAHA! "Anjeska" är galen...Hon visste att dom satt i gång mig och att jag var allt annat än kapabel att prata i telefon...
Och hon hade tjatat och tjatat om att hon måste få komma och hälsa på sin syster, "för hon behöver mig där".
Barnmorskan hade fått förklara, säkert ett flertal ggr, för "Anjeska" är envis, att det inte funkar just nu. Att man tar emot besök efter inte under förlossningen.
Jag blev så rörd av det ändå...Jag skrattade när barnmorskan berättade. Det är så typiskt " Anjeska", men ändå hade jag inte förväntat mig att hon ens skulle orka göra sig besväret att leta upp ens numret till BB. =)

Min underbara syster, var den första jag ringde till, när perfekta " Lillfröken" var född.
Hon tyckte att jag lät konstig. Och att det inte lät som jag.
(Haha, ja, prova du att i princip äta upp en tub och tillhörande mask med lustgas så ska du se...)

Hon hade 1000 frågor, men viktigaste av allt: Kan vi komma och hälsa på nu?
Dom körde direkt och stannade hela kvällen. Och dom kom dagen efter igen.
Om jag inte minns fel så var dom där 4 av de 5 dagar vi stannade på BB. :)

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar