YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

08 augusti, 2009

Lite allt möjligt och "dut dut" och "gömma sig"

. 08 augusti, 2009

Vaknade första gången vid 7 men tvingade tvingade tvingade mig att somna om. Vad ska jag upp och göra 7 om jag inte behöver?!
Och nu är det nedräkning av sovmorgnar då jobbet snart kallar!

Måste börja med att nämna ÄNNU FLER underbara kommentarer som bara gör mig gladast i hela världen!!!

“Tack för din blogg, jag är glad att få följa dej! :)Kram”

Det är jag som ska tacka! Läsare, även anonyma =), gör att jag fortsätter skriva. Tusen tack för din kommentar!

"Hej hopp! Jag ville bara säga att jag ÄLSKAR din blogg, lite besatt av att inte missa något du skriver, hihi. Tack för alla bra och roliga tankar du delar med dej av...Kram Josefin"

Är det du "THUJ "? =) Fy vad glad jag blir av det du skriver! Tusen tack!=)

Tack! Vilken superduper härlig start på min morgon ni gav mig!

Hann inte uppdatera bloggen så mycket i går...Kände lite smått panik men jag hade fullt upp.
Jag och " Lillfröken" låg nån timme ute på gräsmattan och tramsade medan " The Man" fick sköta trädgårdsysslor. ( Fick världens roligaste film på " Lillfröken", men funkar inte att lägga in den på datorn. Ska prova igen under dagen)
" Lillfröken" är ett energi-knippe utan dess like, kanske för att hennes pappa är fotbollsspelare...? Jag vet inte...kan man ärva spring i benen? Men till slut somnade vi alla 3 i stora sängen.

Vid 19.30 var det dags för mig att leka hårfrisörska och denna gång var " Lilleman W" mitt offer. Muta med målarbok, "polisfrisyr", bilar...Hmm...nja...Han blir alltid lika arg på mig när jag ska klippa han.
"Om du klipper mig, Katja, så kan jag klippa dig sen?"
Vad säger man då?!!!
Lyckades prata bort den frågan och till slut blev vi kompisar igen och min låtsas frisörsalong kunde slå upp portarna.
Annars, när jag klipper "Lilleman W" viftar han var femte minut och vill till o med slå mig...men i går gick det superbra. Och desto mindre protester, ju snabbare går det ju...Visst lät det vuxet? Så skulle aldrig ett barn eller ens en tonåring säga...

När vi var klara höll jag mitt löfte och jag och " Lilleman W" lekte "dut dut" och "gömma sig" ( pang, pang och kurragömma). Han är så himla rolig! Och sötaste gossen i världen!

For hem efter en stunds lek och såg fram emot en lugn kväll, eftersom "Lillfröken" borde sova vid det här laget. Och det var "The Man"s projekt att natta henne.
Ja...förmodligen...INTE!
"The Man" hade lovat hjälpa en kompis så det blev jag och " Lillfröken".
Släckte lampan i sovrummet, snutte ( som jag försöker envisas med att hon ska ha, men som hon inte bryr sig om...Men "Lilleman W är så söt med sin snutte), välling och en onödigt stor nalle.
Vem står upp och kastar sig baklänges ända tills jag ger upp och tänder lampan. Fick världens leende i alla fall. Vi satt och tittade på tv i sängen, jag kittlade henne, jag jagade henne, hon började möblera om i vårt sovrum, hon kastade ner alla saker på golvet, hon gömde sig under täcket...

Alltså..." Jag-vill-vara-uppe-till-23-perioden är INTE över".
23.15 somnade hon. Och jag också.

Nu hör jag klassikern JAG ÄR VAKEN: nappar far kors och tvärs på "Lillfröken" rum.
Får se vad vi hittar på idag. Kanske sjön? Mamma skulle komma någon timme senare. Vi får se.

Allt jag vet, är att det inte är min tur att natta "Lillfröken" Ikväll.

Hej på dig!


0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar