YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

13 augusti, 2009

Gud, ödet eller vad var det nu igen...???

. 13 augusti, 2009

Tror du på Gud?
Jag vet, en känslig fråga.

Men om Gud finns...om Gud sätter barn till världen...Varför rycks dom bort från sina föräldrar? Ofödda barn, nyfödda barn, små barn, stora...Någons barn.
När döden gör sig påmind kan jag inte tro på Gud.
Jag vet...likaväl som livet finns måste döden finnas.
Men döden ska inte komma förrän du fått leva ditt liv.
Man ska dö när man är färdig här...

Det var andra gången det drabbar någon jag känner under bara denna sommaren...
Hjärtljuden försvann...2 veckor innan barnet skulle födas.
Det hände en av min systers barndomsvänner i början på sommaren.
Det hände en av min brors bästa vänner idag.

Tror du på Gud nu?

Jag tror på ödet brukar jag säga...
Men nä...jag har svårt att tro på ödet också.
Jag fattar verkligen inte meningen???
Och trots att jag inte kan styra något...vill jag bara göra det ogjort.
Och förhindra att sådant här händer.

"Lillebror" åkte direkt till lasarettet och sin vän som fått den fruktansvärda nyheten och fanns där för att trösta, prata, lyssna, hjälpa...

Jag var arg på "Lillfröken" innan i dag. Vet du hur ont det gör, nu efteråt..
Jag ska aldrig mer bli arg på henne. Aldrig!
Och okej...Jag önskar mig gärna ett mirakel till...
Men går det inte att ordna så ska ändå jag vårda det lilla mirakel jag fått med världens största tacksamhet.


2 från Dej till Mej:

Anonym sa...

va fint skrivit! sitter o gråter framför skärmen! Och DU! du är en fantastisk mamma..
Massa kramar Biborka

Lisa sa...

Jag tror på Gud. Men inte på en Gud som bestämmer vem som får leva/inte leva, vem som ska drabbas av sjukdom etc. Däremot på en Gud som finns där och stöttar/bär en när det är svårt.

Skicka en kommentar