YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

29 augusti, 2009

Lugna gatan

. 29 augusti, 2009

Vännen C dök upp runt 10.30 och töserna lekte hej vilt här under en timme. Fick massor av superbra och fina kläder! Kalasbra!
När C åkt packade jag och "Lillfröken" väskan, hejjade på snickaren som kom och skulle grejja med ytterdörren ÄNTLIGEN, innan vi körde bort till mamma/mormor.
"Lillfröken" är känd för allt annat än att sitta still 5 minuter, eller ens hålla sig på samma 2 meters område...men medan vi fikade satte mamma i gång nån Kim Larsen cd och "Lillfröken" blev alldeles lyrisk. Hon dansade och dansade. Diggade och försökte sjunga. Hon var alldels uppe i musiken i 45 !!! minuter. Inget annat kunde fånga hennes uppmärksamhet.
Vilken blandad musiksmak...Lady Gaga och gamle Kim Larsen???

När vi kom hem igen bestod ingången till huset av ett enda stort hål så jag höll mig med "lillfröken" i sovrummet och vi sov (trots borr, sågning, spikning, demontering och montering) i nästan 2 timmar.

Nu är nya dörren och nya sidoljuset på plats och jag kan inte titta mig mätt på den! Jag är så kär så kär!

Kvällen kommer trots tidigare planer att spenderas på hemmaplan.
"The Man" åker med "Snickaren" och "Snickarens" kompis/ grannen på andra gatan och spelar poker.
Ser fram emot lugna gatan på hemmaplan!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar