YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

04 september, 2009

Allt för barnen...

. 04 september, 2009

En gång fick jag höra" ty dig till personer som GER dig energi, och undvik allt vad du kan personer som TAR energi ifrån dig".
Jag föddes knepig och med ganska mycket flummigheter i bollen, men ändå kunde jag inte riktigt greppa det där.
Jag var för ung. Eller kanske berodde det på att jag alltid varit så godtrogen? Alltid trott det bästa om folk och inte lärt mig trots den ena efter den andra "kniven i ryggen".
Men jo...jag hajade den där meningen till slut. Och den kunde idag använts som svar på en fråga jag fick....

Jag orkar helt enkelt inte med personer som man får anpassa sig för. Personer man får spela inför. Personer som ändå, hur man än försöker, lyckas hitta fel och brister.
Då håller jag mig hellre borta.
Inte svårare än så...fortfarande...

"Lillfröken" somnade i sin egen säng i kväll igen.
Fast " The Man" lyckas aldrig. Bara jag.
I går vägrade hon att ta på sin pyjamas om hon inte fick ha sin cykelhjälm.
Allt för barnen vet ni...
Klart hon fick ha cykelhjälmen på sig när vi tog på pyjamasen.
Så var vi redo. Hon hade napp i munnen, pyjamas på, välling i ena handen och så cykelhjälmen i andra. Och ja, hon ville sova i sin säng, men vägrade överge sin cykelhjälm.
Okej, ta med den in i sängen.
Nattade alltså "Lillfröken" och cykelhjälm igår.
Allt för barnen ni vet. Och husfriden.


Nä, dags för dusch.

Tack för i dag!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar