YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

11 september, 2009

Ledig!

. 11 september, 2009

I dag är jag leeeeedig! Vaknade förstås alldeles utan hjälp 07.30. Men ja, jag får försöka ta vara på en sovmorgon i morgon i stället.
Har inte någonting bestämt idag. Bara ta dagen som den kommer! Underbart!
Borde färga håret. Kanske dags när hårfärgen mer består av utväxt än just färgat hår? Råttfärgat och svart. Det är inte så att utväxten det inte syns precis.

I dag drar Älmhultsdagarna i gång. Blir nog att alla syskon med familjer går ut en sväng i morgon under dagen. Kvällen ska jag spendera med "Anjeska" och "Biborka". Förhoppningsvis följer "Gladys" med oss ut. Vilket järngäng!

Mamma skrattar alltid åt mina bekymmer och mina okunskaper när det gäller matlagning.
"Anjeska" pratar om den ena goda middagen efter den andra hon gjort. "Biborka" likaså.
Men jag...eh...jag undviker dom där samtalsämnena och hoppas att ingen ska ana mitt totala ointresse. Försöker styra in samtalsämnet på annat...Konst? Jobb? Barn? Vad som heeeeeeeeelst, bara jag slipper lyssna på vilka ingredienser som gör sig bäst i en grönsaks-soppa eller hur lätt det är att göra en pastagratäng eller hur länge potatisen ska koka utan att de smular sönder.
Familjen har jag aldrig lyckats lura.
Tänkte jag skulle skärpa mig och passade på att beställa en bok med massa snabba och LÄTTA middagsrecept  av L som sålde jultidningar.
Mammas kommentar: Du borde leta efter boken "Hur jag får mina vänner att laga maten åt mig".

Ja, så illa är det.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar