YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

11 september, 2009

Marsvinet, jag och Hannah

. 11 september, 2009

Färgar håret och lyssnar på fredagsmusik.
"The Man" tog med "Lillfröken" på en cykeltur. Onödigt att riskera att tösen ska dra mamma i håret och kleta blå ( som ska bli svart??? ) hårfärg på husets alla väggar.

Har varit en FÖR lugn dag idag! Alldeles för lite aktiviter gjorde mig otroligt rastlös vilket sen gjorde mig på trist humör.
Precis i sista minuten och i exakt rätt sekund kom "Lillebror" och "Biborka" på oväntat besök.
Skingrade tankarna!

Tydligen är det bättre att jag är sysselsatt. Då tänker jag inte så mycket.
För idag har jag tänkt och tänkt och tänkt. Alldeles för mycket.
En del saker har inte blivit som jag ville. Nu vet jag inte hur jag ska bära mig åt för att rätta till det. Eller ens om det går?
Kanske.

Fick ett sms av Hannah i dag:
"Marsvinet tyckte jag har en fin sjal på mig idag. Jag tror han är kär i mig."

Marsvinet är inte ett marsvin på riktigt. Det råkar vara en supersnäll kille. Han ser inte ut som ett marsvin heller så det rör sig inte om någon som helst form av mobbing.

Däremot var grejen den att vår käre kamrat tog av sig kepsen i går och visade sig vara så nära guldfärgshårad som man kan bli! Och håret låg lika platt som en marsvinspäls...ansåg Hannah i alla fall.
Jag råkade befinna mig en bit bort och såg henne prata med killen och nåt om att "Du ser ut som ett marsvin".
Hon sa väl ändå inte att han ser ut osm ett marsvin??? Jooooo det gjorde hon?!
Marsvinet tyckte det var precis lika kul som ja och Hannah. Däremot vet jag inte om han anser det helt ok att ha Marsvin som smeknamn???
Får kolla upp detta vidare på måndag.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar