YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

09 september, 2009

Drömmen om att få bli konstnär, på riktigt!

. 09 september, 2009

Så typiskt...Ska vara utställning på jobbet. Alla som har något kreativt intresse får chans att ställa ut. Någon drejar, någon syr, stickar, virkar. Någon annan gör smycken.
Man får chans att visa upp sina alster och till o med sälja om man har tur.
Jag var med sist. Sålde ett flertal tavlor och fick så mycket ros så jag blir generad vid blotta minnet.
Tyvärr fick jag tacka nej denna gång , då jag känner att tiden inte räcker till.
Jättetrist...Önskar verkligen att jag hade mycket mer tid till att måla och satsa på det mer helhjärtat. Kommer aldrig sluta drömma om att få bli konstnär, på riktigt!
Jag saknar det verkligen. Otroligt mycket! Att sitta bland alla färgburkar och penslar och gigantiska pappersark.
Jag vet inget annat som kan ge mig en sådan avkoppling. Till o med hjärnkontoret går ner i varv...och DÅ, DÅ är det avkopplande!

Nu var sista kvällpasset avklarat och istället följer endast dagspass de kommande 2 veckorna. Behövligt!
Ännu mer behövligt är mina tre kommande lediga dagar.
Har ju jobbat 2 veckor nu och därmed använt alla kläder jag äger. Eller i alla fall dom som passar mig och som faller mig i smaken.
Kvar återstår nu exempel som en alldeles för stor långklänning eller kanske det pyttelilla linnet som jag snodde av kära syster någon gång på högstadiet.
Eller klänningen som jag bara tvunget skulle ha, men som ser ut som ...?!

Alltså behöver jag mina kommande tre dagar för en rejäl garderobsrensning! Förhoppningsvis har bara de där finare kläderna, i normal storlek hamnat under alla de där för små, fula? Kanske? Hoppas!

1 från Dej till Mej:

Trasdockan sa...

Men gummelumman då...va synd! vet ju att du verkligen brinner för detta. När skall de ha den utställningen? Finns det ingen som helst chans för dig? Fast man kan ju inte heller bara göra ngt i all hast för att ha ngt att vis aupp, så mkt känsla bakom konst är det. Önskar du hade all tid i värlen att kunna skapa det du så längtar efter. Kram i massor till dig ♥

Skicka en kommentar