YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

23 september, 2009

Snart är det jul

. 23 september, 2009

September ser jag som sista månaden innan jul.
Eller ok, jag fattar ju att oktober och november kommer emellan, men ändå!
"The Man"s födelsedag har alltid varit "likamed" att sommaren är slut, hösten är på väg och sen kommer julafton!
Japp, och idag fick jag den där första julstämningen! Galet, ja vet...i september!
Började fundera på julklappar, hur vi kommer fira julen- var och med vilka. Och om en vecka är sista dagen att lämna in önskan om jul-ledigheten. Då ska kalendern klottras ner med "SEMESTER" och därefter följer planering av julbestyren.
Eftersom jag är usel på att laga mat handlar det DEFINITIVT INTE om när maten ska inhandlas eller förberedas utan ENBART OCH ENBART om julklappar!
Jag har sagt det varje år, men nu ska jag faktikst försöka att börja köpa julklappar INNAN sista veckan innan julafton.
Mitt stora bekymmer är att jag ÄLSKAR att ge bort presenter så så fort jag har ett paket vill jag att personen ska öppna det på direkten. Under flera år har jag tvingat- inte med våld, men nästan- flera i familjen att öppna något paket innan självaste julafton.


Älskar JULAFTON! Råkar bara ha trista vuxna människor omkring mig som envisas med att julklappar bara handlar om att byta pengar och att "vi köper till barnen istället".
Men jag då? Jag må vara vuxen, men jag vill också ha paket. Massor!

Födelsedagar är också roligt!
Att få ha en elldeles egen dag på året!
Gillar andras födelsedagar N Ä S T A N lika mycket som min egen. Uppvakting är kul!
"The Man" har tagit dagen idag, sin födelsedag, med ro. Mest varit jag som tjoat och tjimmat.
Dragit på mig kalasbyxor och klänning, okej, en något för liten klänning, men är det kalas så är det.

Vill inte födelsedagen ska ta slut. Det är en härlig stämning i huset. Och dessutom städat och fint!

På jobbet går det också bra.
Hannah var tillbaka efter en dags ledighet och jag fick ta igen alla skämt jag missade i går.
Mitt mål med Hannah är alltid att få henne att skratta så hon gråter. Ofta lyckas jag. Gör jag det inte, så blir jag bekymrad och filar på skämten tills jag lyckas nästa gång.
Förutom Hannah går det övriga också bra.
Jag är inne i rutinerna, om inte fullt ut så en bra bit på vägen.
Och det är skönt att ha fått lite vardagsrutiner!

Vad som händer härnäst...det återstår att se!

Passar på att gratta käraste
Tessilooos lille "WILLE" på 1-årsdagen! :) GRATTIS!






2 från Dej till Mej:

Trasdockan sa...

Åh min lilla gulleplutta där, tack för grattiset. Hälsa Sallemannen grattis från oss, bra datum de har ;) Kramis

LindaK sa...

Det är fan sant. Idag beställde vi nya kalendrar och årsblad på jobbet och då känns det att året håller på att ta slut! längtar lite i alla fall efter att klä julgranen och gå upp i vikt, haha...granen i alla fall!=) kram

Skicka en kommentar