YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

02 september, 2009

Jag njuter

. 02 september, 2009

av dagens första kopp kaffe! Jag hade aldrig klarat mig utan kaffe. Kaffe är fantastiskt!
Ja, gårdagen tog alla mina krafter och lite till. Mina annars ihållande sömnsvårigheter var i alla fall som bortblåsta. Jag kämpade för att hålla mig vaken och vägrade ens titta mot sovrumsdörren innan 22.
Jag minns knappt att jag gick in och la mig, men 22.30 sov jag i alla fall.
Samma dag som jag återvände till jobbet bestämde sig "Lillfröken" för att börja SOMNA i sin egen säng?!

Jag försökte övertala henne om att sova middag 2 ggr under dagen men det blev bara bus och skoj i vår säng.
När hon bara en lite stund senare blundar och håller på att somna samtidigt som hon åt ett rån gjorde jag ett nytt försök.
Hade inga förväntningar och frågade utan att ens tänka på det: "Vill du sova i din säng?" och pekade mot hennes rum.
MM betyder JA och ÄH och skak på huvudet betyder NEJ.
Okej, ibland skakar eller MM:ar hon utan att egentligen veta vad vi frågar, men eftersom hon sa MM så fick jag ju prova.
Satte mig jämte, UTAN VÄLLING, gav henne nappen, och killade henne på ryggen. 15 min senare sov hon?!
Våra kvällsnattningar kan ta timmar och middagsvilan brukar sluta med att hon traskar ut från sovrummet och helt enkelt struntar i att sova, men är supertrött hela eftermiddagen och kvällen.

Jag slutade 20 i går och hoppades innerligt att "Lillfröken" var vaken när jag kom hem. Okej, hon halvsov typ med "The Man" i vår säng...så jag var tvungen att ta upp henne och kela. Gissa vem som glömde bort sin trötthet och ville leka med sin superduperroliga mamma ( okej...min egen tolkning )
Kl 21 frågade jag om hon ville sova i sin säng, fick ett MM och en halvnick och la henne i sin säng. La mig på stenhårt golv och höll på att somna själv.
Men 10 min senare sov hon! I sin egen säng!

Jag smög ut, stängde dörren till "Lillfrökens" rum och satte mig i soffan hos "The Man"  och han sa:
Visst är det nästan lite sorgligt....?
Vad menar du?
Ja, att hon inte behöver somna inne hos oss längre?

Det var ju så kärt sagt. :)



0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar