YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

06 september, 2009

Går hjärtat att laga?

. 06 september, 2009

Precis hemkommen efter ett par timmar hos underbara "Lilleman W" och familjen.
Han är så söt!
3 1/2 år och använder hjärtknipande uttryck utan att vara medveten om hur vi vuxna kan tolka dom.
Vad sägs om " Mitt hjärta kan gå sönder".
Jisses, det högg till i magen och jag kom genast att tänka på att han en dag ska få lära sig hur det känns att älska någon annan än mamma och pappa och morfar och mig.
Att han en dag troligtvis får hjärtat krossat.
Det var direkt dom tankarna som kom upp i mitt huvud.
Genast förklarade jag, diplomatiska och omtänksamma fastern;
Om ditt hjärta en dag känns som att det går sönder så lovar jag att vi alla ska försöka hjälpa dig.
"Lilleman W": Går hjärtat att laga?"
Jag: Ja, det kanske inte känns så just då, men jo, det går faktiskt, till slut".

Vi snackade förstås inte riktigt om samma sak, men nu har jag försökt förklara att jag ska försöka hjälpa honom genom livets knepigheter så gott jag bara kan. Även om jag försökte förklara det lite väl tidigt kanske. Men nu är han förberedd i alla fall.

För det gör ju så jäklans ont...när hjärtat går sönder.
Och just då tror man aldrig att det ska läka igen. Men på något sätt gör det ändå det till slut. På något konstigt sätt.
Även om ärren finns kvar. Men kanske man lär sig till nästa gång. Kanske.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar