YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

14 september, 2009

För övrigt var nog bilfärden till jobbet dagens drama

. 14 september, 2009

Vet inte vad som hänt. har tappat stinget, igen, med bloggandet.
Kan inte koncentrera mig på vad jag ska skriva om?!

Påbörjade en av mina två veckor med tidiga morgnar på jobbet. Var övertygad om att jag skulle försova mig, så när jag inte gjorde det steg jag upp glad som en sol...eller vad man nu brukar jämföra med?
Såg framemot att komma till jobbet och berätta om helgens eskapader, men hallå?
Inte många som blev imponerade precis.
Hannah allra minst? Hallå?
Nä, det var inte Hannah likt så jag ska göra ett nytt försök i morgon.
Martin var i alla fall snäll och spelade imponerad. Och så såg han till att sprida det lite också. Kanske med hopp om att jag ska få fler vänner?
Tack Martin!
Ditt stöd i lördags, det, DET är vänskap det!

För övrigt var nog bilfärden till jobbet dagens drama.
Vet inte vad det är med den bilen. Den lever sitt eget liv?!
Spelade i alla fall Rolling Stones på full speta och drog på värmen eftersom det kändes som minusgrader när jag stack ut näsan.
Tydligen klarar inte vår bil med att gasa, rulla, spela musik och producera värme samtidigt...Den började tjuta- MER ÄN VANLIGT- och hoppade mer fram än rullade.

Höjde volymen för att försöka koppla bort oljudet och gasade på med hopp om att komma till jobbet utan att behöva gå.
Okej...500 meter från jobbet får den totalfnatt och vill dö.
Panikslagen, mitt bland säkert 100 kollegor ute på gatorna som helst av allt vill hålla för öronen när jag kommer farandes i gnisselbilen från  helsiket, håller den på att dö så fort jag bara nuddar bromsen. Försöker låta bli att gasa, men då dör den ju för det.
Det är bara att hålla i hatten, eller ratten och gasa. Och jag klarade det. Hann precis parkera och så dog den.

Totalvägrade köra hem rackarbilen och krävde att "The Man" cyklade ner min cykel istället.
Okej, det är en bra bit att cykla, tycker jag.
Men nu vägrar ja köra den där bilen förrän man kan använda bromsen eller i alla fall gasen MÅTTLIGT!
Det blir cykel från o med nu till jobbet. VARJE DAG!
Det kan ju vara passande att bli hurtbulle nu också. Hade visst glömt bort det där med brudtärnekroppen visst.
Men nu! Från och med nu!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar