YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

31 juli, 2009

En alldeles fantastisk dag

. 31 juli, 2009

God kväll!

I dag har varit en bra dag! En alldeles fantastisk dag till o med.

Böjade morgonen med att spela alldeles för hög musik medan jag tvingade mig själv att städa under tiden " The Man" och "Lillfröken" for till "Lillfrökens" farmor.
Såg att grannen gick förbi och hämtade posten och nästan stannade upp och tittade mot vårt hus...först då sänkte jag volymen...ytterst lite.

När familjen åter var samlad somnade "Lillfröken" bums. Passade själv på att sova en stund efter hysterisk städning och galna upptåg.
Vaknade strax innan "Lillfröken" men passade på att ligga kvar och tänka på .........framtiden?
Fick äran att vara barnvakt åt alla tiders kille . "Lillebror" kom med en nyvaken och jättetjurig "Lilleman W".
Dom som känner mig tror mig inte, men "Lilleman W" har sämre morgon/nyvaken-humör än jag. Jo, det går tydligen...

Men 5 minuter senare var det bara glada miner och full låda:
Köra kvistar som låg på marken efter att vi klippt häcken i skottkärra, gunga, äta jääääättemycket glass med minst lika mycket strössel, dricka saft, dricka saft, dricka saft, dricka saft, dricka saft, leka "Karate Kid"...ja, eller nåt...( jag vet inte vad man kallar pojklekarna nu för tiden, "The Man" hängde i alla fall med), kela i soffan, titta på Emil i Lönneberga, rita, köra "Lillfröken"s Hello Kitty-bil jäääättesnabbt, köra "Lilleman W"s snutte i dockvagn...ja, detta är bara en bråkdel av allt vi hann hitta på. Självklart hade jag varken batteri på kameran. Tog några kort med mobilen, men supertrist kvalite´...
Klockan 19.30 vinkade vi "hejdå" till "Lilleman" W.

Skulle försöka få "Lillfröken" att sova. Problemet var bara att fröken vägrade ligga ner...eller ens sitta ner för den delen. Hon stod och hoppade jämte mig i sängen. Så kan man inte somna...väl?

Var bara att fortsätta leka och hipp happ somnade hon i min famn.
Nu får vi se hur länge jag själv orkar hålla mig vaken...

Har mer jag vill skriva om, men blir för långt inlägg på en o samma gång så jag återkommer om en stund.
Pssst: Fick inte bara EN utan TVÅ supersnälla kommentarer om min blogg idag. Så här löd den andra :
"Hej...Hemskt trivsam blogg och SNYGG...kikar in här fler ggr...och länkar nog till dig om det är ok???// FRÖKEN NATTUGGLA"

Gladast är jaaaaaaag! =) Tusen tack!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar