YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

10 juli, 2009

Nästan som att vinna på lotto

. 10 juli, 2009

I kväll gick "Lillfröken" nåt så där med på att pappa sköter nattningen.
Jag står helt paralyserad...Vad ska jag göra med den lediga tiden?
Tack o lov för bloggen! =)

I morgon avslutas tävlingen. Verkar inte vinna. Har inte orkat räkna rösterna förvisso.
Men jag är så usel på matte så jag snurrar bara till det med siffror.
Ointresset för matte har gjort att jag förstås har otroligt dåligt siffersinne och sifferminne.
Be mig komma i håg 42 och fråga mig 1 minut senare vilken siffra jag skulle minnas...Jag: 2? Eller var det fel?
Samma sak med geografin ja...

När vi flyttade till Älmhult som ändå är litet gick jag vilse när jag skulle till buss-stationen.
Hamnade på andra sidan byn, vid MAXI. Och Maxi är ju känt för livsmedel, inte kollektivtrafik va?
Vågade inte ringa läraren på gymnasiet o säg att jag gått vilse o att jag därför måste ta en senare buss utan ringde och sjukanmälde mig istället.

Första kvällen vi bodde här skulle jag och en kompis leta upp en pizzeria. Vilken som helst. Irrade runt hur länge som helst men hittade aldrig någon så vi traskade hem igen...(Ja, hem hittade jag märkligt nog).
Nu i efterhand är det en gåta att vi kunde missa varenda pizzeria. Faktum är att Älmhult består av IKEA och pizzerior.






0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar