YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

29 juli, 2009

Kalas och fest är jag

. 29 juli, 2009

Okej...
Hej o hå...här är roliga jag. Ja jisses vad kul jag är.
Har aldrig träffat någon så rolig som jag.
Oj, vad kul jag är. Kalas och fest är jag!

Ok, det var värt ett försök i alla fall...
Man ska ju ha sådana där mantran. Som man läser för sig själv. Då intalar man sig att det faktiskt är så...som i mitt fall, att man är rolig och då säger dom att man blir rolig!

Funkade inte. Vet i fasen vart min humor tagit vägen. Blivit jäklans seriös. Vill jag inte vara.
Ok, jag vill inte vara flamsig heller.
Ok, jag vet inte vad jag vill vara.
Nog om det...

Har umgåtts med bara katterna sedan 18.30. Man blir rastlös då...Och pratsugen...
Mina katter pratar gärna inte med mig. Fast vi är lika bekväma av oss förvisso, så vi borde ju vara ett jäkla team...

Dagens brutala ögonblick: Jag sjöng för gladaste "Lillfröken". Plötsligt höll hon på att börja gråta. Jag såg FASA i hennes blick. Ok, hennes musiköra är alltså utvecklat...Jäklans!

Äppelträdet är proppat med äppel...jo, inte päron nä...
För att betona mitt ointresse av matlagning och bakning...:
När vi flyttade in i det här huset plockade en kompis äppel hemma hos mig. Nästa dag blev jag hembjuden till henne på äppelpaj...
Ja, om man är kompis med mig med hopp om nybakt fika och sånt där krångligt...då har man valt fel kompis.
Fast kaffe, ja, det är jag en mästare på!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar