YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

30 juli, 2009

Låtsasdjur

. 30 juli, 2009

"Lillfröken" sover, "The Man" sover, katten Doris sover...bara jag och katten Signe som är vakna här.
Vet inte vad jag gör uppe...Har inte mycket att sysselsätta mig med, men har inte lust att sova helt enkelt.

Hamnade av en slump på nån sida med alldeles meningslösa widgets till bloggen. Hittade djur du kunde mata. Fiskar i en damm, en hamster som sprang i ett hjul... Klicka HÄR för att se hamstern.
Du klickade helt enkelt på djuret så matades han/hon. (Om nu animerade djur är könsbestämda...det vet jag inte... )
Sånt tycker förstås jag synd om och skulle aldrig kunna ha på min blogg.
Tycker synd om dom bara jag vet att dom existerar..Eller ja...i verkligheten existerar dom ju inte...Dom är ju bara på låtsas...Men ja, så omtänksam är jag. Att jag till o med tycker synd om ritade, animerade låtsasdjur som är skapade bara för att roa oss människor.

Det är likadant med de där bilderna ni vet till mobiler. Med katter eller hundar som slickar på displayern. För det första tycker jag dom är ofräscha...Men bortsett från det så hade jag aldrig velat ha något djur instängt i min mobil.

Ok...Jag hör hur det låter...Men ja, snäll är jag, antar jag.

Berättade det för "Biborka" i ett snabb-telefonsamtal alldels nyss.
Hon skrattade bara när jag berättade." Ja, kan man tycka synd om självgående gräsklippare så kan man säkert tycka synd om sådana där låtsas-djur också. Alltså är det där inget för dig , Katja. "

Yoy know me to well, Biborka!

För övrigt hade det varit kul med en hamster eftersom jag älskar när jag får tillfälle att dra
" Hjulet snurrar, men hamstern är död" uttrycket...Fast när jag tittade på den där springande, ätandes låtsashamstern så var inte det uttrycket så kul längre...


Godnatt!

1 från Dej till Mej:

Millan sa...

Gud vilken fin bloggsida du har, jag är riktigt imponerad! Och vilken fin illustration Kim gjorde åt dig. /Millan

Skicka en kommentar