YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

28 juli, 2009

Guess who´s baaaack!!!

. 28 juli, 2009

Hej och vilken utflykt det blev! Alla utom jag bestämde att vi skulle åka kl 8. Stolt var jag när vi trots allt körde hemifrån 08.15. Bravo oss!
Hann 4 mil när "The Man"s mobil ringde...
Någon hade hittat hans plånbok på vägen...Toppen!
Ja, vi var panikslagna och utförde en helvetisk kamp mot klockan så när vi var tvungna att tanka har han lagt plånboken på taket...Fråga inte mig vad den hade där att göra.
Jo, men ok...4 mil...vi kunde ju faktiskt varit i Göteborg innan vi upptäckte att plånkisen var borta.
Var bara att vända...Till saken hör att "Lillfröken" var skogstokig i bilen redan och hade hellre lust att krypa och övningsgå än sitta fastspänd i bilen.
Väl tillbaka i Älmhult skulle vi få tag i snubben som ringt om plånboken. Han talade otroligt dålig engelska och hade ett svåruttalat namn. Men vi hade fått reda på hans arbetsplats så hur svårt kunde det va....Tjena....
Det tog oss 45 minuter innan vi fick tag i den gömda vänliga människan!
Och så började resan om igen.
"Lillfröken" grät konstant mellan Halmstad och Göteborg....PANIK! ( fråga inte mig hur många mil det är där i mellan men det är en lång väg med en gråtande liten tös) Inget vi sa tröstade. Inga lekar var roliga nog. Hon bara sträckte de små armarna mot mig och ropade mamma. Stackars liten!!!
Vet inte hur många ggr jag bara ville stryka den här utflykten och vända hem igen. Väl i Göteborg med öppnade himmeln sig. FULLSTÄNDIGT! Trafikstockning och tutande åt höger och vänster Dessutom tror jag att vi körde på rälsen där det snarare är tänkt att spårvagnarna ska köra...Vilken cirkus!
I efterhand ångrar jag att vi inte filmade hela stå-hejet! Kanske kunnat tjäna en slant! Skogstrollen i storstan eller nåt...

Ok, frid o fröjd, bilen parkerad och "Lillfröken" glad som en speleman när hon fick slippa barnstolen. Då började det divideras med syster och co över mobilen om vi inte skulle skippa Liseberg. Hallå????!!!

Vi bestämde oss för att vi i alla fall skulle gå in en sväng på Liseberg och syster och co ,som förstås redan gjort halva Göteborg eftersom vi var 2 timmar sena, skulle möta upp oss senare. OM det slutade regna.

Inne på Liseberg kan man inte vara sur. Jag sken upp som en sol. "Lillfröken" var blixtstilla och pekade på alla karuseller som stack i väg upp i luften.

Och i samma veva slutade regnet ösa ner och Anjeska och hennes lilla familj kom.
5 minuter senare åkte jag och Anjeska karusell. Och resan till Liseberg var som bortblåst!

Ska försöka ordna in lite foto senare under dagen!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar