YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

25 juli, 2009

Jag tycker inte robotar ska få finnas...

. 25 juli, 2009

Ja, alltså sådana där med ansikten...Ja ni vet sådana som ska nästan kan prata.
Jag tycker nog mer synd om sådana än jag tycker om självgående gräsklippare.
Finns massa saker som jag tycker synd om...Men just nu är det robotar.
Tror det var på Aftonbladets hemsida för ett tag sen som jag såg nån robot som kunde prata och göra massa mänskliga rörelser...Sorgligt! Och jo, jag menar allvar. Precis som med dom stackars självgående gräsklipparna.
Jag vill aldrig ha en robot hemma som gör kaffe eller städar...eller klipper mitt gräs. Då skulle jag tro det var en människa.
Jag vet inte varför jag lider så med självgående gräsklippare...Ok, dom gör slavgöra...det är ju visserligen anledning nog...Men så mycket människolika är dom ju inte...Kanske för att dom är självgående?Och så små?


0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar