YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

12 juli, 2009

Nysningar och katter...ja, typ det.

. 12 juli, 2009

Det finns ju bara en sort nysning eller hur?

Men en sorts nysning kan låta på massor av olika sätt. Det finns ju personer som nyser så konstigt så man börjar gapskratta.

Det är farligt att nysa dessutom. Hjärtat stannar har jag hört. Fast det är farligt att "kväva" en nysning också. Det har jag också hört.

Hur som helst.

Grannen nyser JÄTTEKONSTIGT! Typ jättesnabbt. Det borde ju också vara farligt. Tänk då om man nyser JÄTTESNABBT 3 ggr i rad...Livsfara????

Morgonen började ju bra, sovmorgon, glada miner och laddade batterier. Hann precis få mitt kaffe innan vi upptäckte att katten Signe var försvunnen.
Paniken sken över hela "The Man".
Det är ju faktiskt våra två andra barn, våra katter.
Jag brukar vara ganska lugn, men även jag kände till slut att oron hann i kapp mig. Jag var INTE pigg på att ge mig ut med "Lillfröken" under armen på kattjakt.
Vi försökte få andra katten, Doris att på sitt kattspråk, men allra helst svenska, att berätta var Signe var. O så traskar minsann Doris bort till en av mina garderober.

Vi hade letat där innan men fick ju prova Doris tips. O där var hon!

FRID och FRÖJD och tack o lov för kloka katten.
Doris och Signe är så olika. Och faktiskt nästan som människor.
Doris:

Superkelen och hönsmamma och lektant till "Lillfröken".
Hon ligger gärna som en boaorm på axlarna och runt halsen. Inte nog med att vi nattar "Lillfröken"...Doris kommer alltid springandes så fort vi lägger oss i sängen och ska kelas kelas kelas. När hon är nöjd går hon ut ur sovrummet och somnar pladask vart som.
Hon är även en pratkvarn. Jamar mest hela tiden.
Måste vara en av världens mest kelnaste katter.

Signe:


Den arge...Ok, "The Man" sa att jag inte fick kalla henne arg, för hon är lika snäll som Doris, men hon är faktiskt ganska ilsk.
Signe vägrar acceptera att hon inte är minstingen i familje längre och hotar gärna "Lillfröken " med högertassen om "Lillfröken" kommer för nära.
Signe har alltid gillat "The Man" bättre än mig . Hon jamar i stort sett bara om hon saknar honom. Om han går in i ett rum och stänger dörren sitter hon utanför och jamar tills han kommer ut igen.

Signe var nog en apa i förra livet. Denna katt kan balansera och hoppa hur högt som helst. Så fort en dörr står öppen hoppar hon upp och lägger sig där. O bara ligger o spanar....

Ja, då var historien om husdjuren klar också.
Nu skriker tvättstugan SOS!
Got 2 Go!


1 från Dej till Mej:

LindaK sa...

Ryssmössan är så rolig!!!=) Jag kommer hem nästa måndag så vi är bara iväg en vecka, sen har jag TVÅ veckors semester till. Ja, jag bokar in oss så fort vi är hemma igen=) Såg på min blogg nu att jag trodde man stavade ayo-eyo, blev lite gansteruttal på min version E-yo!!! kram kram ses snart

Skicka en kommentar